Support
ITConnect Support
Innan du kontaktar vår support ber vi dig ta en titt på FAQ – Vanliga frågor och svar.
Där hittar du lösningar på de vanligaste frågor vår supportavdelning får och kan spara tid på att enkelt lösa problemet utan att kontakta oss.
Skapa supportärende
Fyll i formuläret nedan
för att skapa ett supportärende.
Fjärrsupport
Nedan hittar du länkar för vår fjärrsupport. När du pratar med en av våra tekniker på telefon och ska få fjärrsupport är det dessa länkar du ska använda.

ITConnect Online Backup
Fyll i formuläret nedan
för att skapa ett supportärende.
Fjärrsupport
Nedan hittar du länkar för vår fjärrsupport. När du pratar med en av våra tekniker på telefon och ska få fjärrsupport är det dessa länkar du ska använda.

Ring oss
0522 -777 999
Öppettider
Måndag – Fredag
08:00 – 17:00
(Lunch 12:00 – 13:00)
Skicka e-post
support@itconnect.se
F.A.Q – Vanliga frågor & svar
Hur hittar jag mina inloggningsuppgifter/kundnummer?
Inloggningsuppgifter har du fått via mail av oss när du blev kund hos ITConnect. Ditt kundnummer står på fakturan och är alltid bra att ha tillhands när du kommunicerar med oss via telefon då det är lättare att identifiera just era tjänster hos oss då.
Jag har flyttat! Hur ändrar jag mina kunduppgifter hos er?
Du mailar in de nya kunduppgifterna till faktura@itc.se så ändrar vi dessa och svarar när vi gjort det. Tänk på att om fakturan redan är utställd så syns inte förändringarna förrän på nästkommande faktura.
Hur säger jag upp mina tjänster hos ITConnect?
Uppsägning av tjänsten gör ni enklas via vår avslutstjänst, senast 3 månader innan ny avtalsperiod. Du loggar in med kundnummer och fakturanummer. Den informationen hittar du på er senate faktura.
Kan jag få mina räkningar via mail istället för brev?
Absolut, maila faktura@itc.se och ange kundnr samt e-postadress du vill ha fakturan skickad till. Har räkningen redan gått ut så kommer detta att ske på nästkommande faktura.
Support: E-post
Var administrerar jag min e-post?
Har du POP3/IMAP e-post hos oss administrerar du den via webmailen https://mail.itc.se . Har du Exchange så gör du det på den länk som du skall ha fått när du fick dina e-postuppgifter. Du kan också administrera andra e-postanvändare om du är domänadministratör för POP3/IMAP hos oss genom denna länk https://mail.itc.se/admin/
Hur installerar jag min mail i Outlook?
Starta Outlook och gå in under Kontoinställningar och väljer ny e-post och följ guiden. Mata in uppgifterna du fått ifrån oss tidigare och på inkommande server ange mail.itc.se. På utgående server anger du mail.itc.se. Gå in under Fler inställningar och under fliken utgående server kryssar du i den utgående servern SMTP kräver autentisering. Välj sedan Avancerat och ändra SMTP porten till 27 ta sedan ok och välj slutför.
Hur skapar jag en vidarebefordring av e-posten hos er?
Har du POP3/IMAP loggar du in på https://mail.itc.se och väljer profilbilden på högersidan och sen alternativ. Under alternativ väljer du fliken E-post och sen underkategorin Vidarebefordra.
Hur byter jag lösenordet på min e-postadress?
Du loggar in på din webbmail https://mail.itc.se och går in under alternativ på profilbilden på högersidan. Välj sedan Konton och underfliken Mitt Konto. Tryck på Byt Lösenord och följ instruktionerna.
Jag skall på semester, hur ställer jag in autosvar på mailen på min POP mail?
Du loggar in på din webbmail https://mail.itc.se och går in under alternativ på profilbilden på högersidan. Välj sedan fliken epost med under med underfliken Autosvar och mata in ditt meddelande.
Hur lägger jag till ett alias för mitt e-postkonto?
Du loggar in på din webbmail https://mail.itc.se och går in under alternativ på profilbilden på högersidan. Välj sedan fliken E-post och sedan underfliken Aliases.
Support: Webbhotell
Hur pekar jag om min domän mot en extern hemsida?
Maila support@itc.se om informationen du vill ha den pekad mot eller den information du fått ifrån webbhotellet. Viktigt att du använder e-postadress som är giltig för kunden då externa personer som mailar in inte kommer att åtgärdas utan ditt medgivande som kund.
Vad innebär ett webb-serviceavtal hos ITConnect?
Vi ansvarar för att wordpress och dess plugins är uppdaterade. Detta för att säkerställa att er hemsida hålls säker mot angrepp.
Hur laddar jag upp min hemsida via FTP hos er?
HDu hämtar hem och installerar ett ftp program av ditt eget val, alternativa på populära vertkyg är ex. FileZilla https://filezilla-project.org/download.php?type=client & WinSCP . Du matar sedan in uppgifterna du har fått ifrån oss gällande ditt webbhotell och kopplar upp dig.
Hur pekar jag min domän mot ITConnect’s namnservrar?
Logga in hos din nuvarande registrar och peka domänen mot ”ns1.dnson.net” samt ”ns2.dnson.net” i deras kontrollpanel.
Varför syns inte min hemsida efter uppdatering med FTP?
Troligtvis har du lagt filerna i fel mapp så koppla upp dig igen och se till att filerna ligger i www-katalogen på ditt webbhotellskonto.
Vi har pekat om en domän. Varför ser vi inte att den ändrats?
Detta beror på att en ompekning av en dns-pekare normalt sett brukar ta 24-36 timmar för att slå igenom.